søndag 17. april 2011

Sørv igjen. Meitesesongen er i gang!

Det er sørvsesong igjen, og jeg fryser ved Gunnekleiv igjen... Hadde første turen på onsdag, men blanka så det sang. Tror jeg hadde et napp, men er ikke helt sikker. Tregt var det i alle fall. Kveldens høydepunkt var da et sjeni (med s) dro på i 80 forbi fotoboksen i 60-sona. Halve Porsgrunn lå badet i rød blitz. Det var altså kaldt, dødt og med et relativt kort glimt av fornøyelig underholdning. Jeg pakket sammen utstyret med is på, satt meg i bilen, skrudde varmeapparatet på maks og dro hjem.

I går hadde jeg kjempetrua, for det var superdigg vær, og i motsetning til forleden kveld var det meldt varmegrader hele natta gjennom. Trua sank og traff bunn med et smell da jeg kom opp og så at fjorden langtfra var så rolig og flat som jeg hadde trodd. Den lille vinden som var kom fra verst tenkelige retning, og duppfisket ble mildt sagt vrient i bølgene. Likevel klarte jeg å lure to sølvblanke rakkere. Den første på 640 gram, den andre på 710 gram. Ikke det heeelt store, men helt klart godkjent. Neste gang blir det bedre!

640/35


710/36

Siden fisket var tregt, og det var slitsomt for huet å skulle følge duppen hele tida, tok jeg noen pauser for å ta litt bilder... De ble sånn passe, men beskriver idyllen ved fjorden på perfekt vis!

Grenland på sitt beste!


Venter på napp i landlige omgivelser.

Uansett resultat (som i og for seg ikke var halvgærnt, bare ikke så bra som det kan bli) er det utrolig deilig å ha startet på årets meitesesong. Gleder meg til tiden fremover med flere turer bak duppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar