mandag 26. april 2010

Mere sørv!

I går kveld ble det en tur etter sørven igjen. På sparket og i all hast fikk jeg innvilget tillatelse til å stikke avgårde. Siden utstyret for tiden ligger klart i bilen var det bare å komme seg avgårde fort som juling. Innom Esso etter mais og ganske snart var jeg på plass. Roger og Martin lurte nok litt da de så han om absolutt ikke hadde tid til å fiske sørv i helgen svinge inn på parkeringa. De hadde vært der en liten stund, og klart å få opp et par abborer.
Jeg ville teste en (for meg) ny swim, og kommer meg ganske kjapt på plass og får foret opp med et par deilige baller grunnfor og mais. Roger kommer tuslende bort med en ørret på slep, den blir håvet og veid til omkring 900 gram. Jeg slenger ut duppen og setter meg til rette i godstolen. Tenker med meg selv at det uansett ikke kommer til å skje noe før det blir mørkt da jeg ser duppen forsvinne under. Tilslaget sitter og etter en artig liten fight kan jeg titte ned på kveldens første sørv. Det skulle ikke bli den siste. Da jeg pakket sammen senere på kvelden kunne jeg oppsummere totalt åtte fisk og en ny pers. Faktisk perset jeg to ganger i løpet av kvelden, først med en fisk på 700 gram, litt senere med en på småpene 910 gram. Det nærmer seg kiloen nå!
Martin, som har slitt "litt" med denne sørven de siste turene fikk det endelig til å løsne skikkelig, og dro til med en flott sørv på 981 gram! I tillegg kom Stian innom og fikk etterhvert dreisen på det. Han kunne notere seg ny pers på 840 gram. Slett ingen dårlig tur for noen, potensialet for enda større fisk er til stede, så dette blir neppe siste turen i år!


700 gram

910 gram

840 gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar