tirsdag 19. januar 2010

Ny art!

Nå er det ikke til å stikke under noen stol at det bor en ørliten artsjeger i meg. Det er ikke snakk om en spesielt stor en, i fjor dro jeg det så langt som til å få en (1) ny art, uten at det egentlig plagde meg veldig. I år har jeg et lite håp om å få til noen flere, og det starter ganske bra. Fikk til en liten tur på isen i dag, og etter flere resultatløse turer etter arten, skulle det endelig løsne skikkelig. Art nummer 66 ble øyepål, og når jeg til slutt først fikk den, fikk jeg mange... Tipper jeg endte på 40+ totalt. Toppfisken veide imponerende 100 gram, og ga en helsikes fight!

Et lite bilde, tatt med mobilen, klarte jeg også å produsere.

2 kommentarer:

  1. Så ja! Grattis med ny art!

    SvarSlett
  2. Alltid kul med nya arter!! Jag fick faktiskt 7 oyepål på 95an när vi fiskade sill där på tävlingen i somras, då blev man lite förvånad. Dessutom en inne i Kalven.
    Snygg fisk tycker jag.

    /Markus
    Isola

    SvarSlett